Trzy poglądy odnośnie pochwycenia Kościoła.
Teraz chciałbym rozważyć trzy poglądy, które są przedstawiane przez biblistów odnośnie pochwycenia Kościoła. Wśród nich wskażę swój pogląd, który rozpatrzę bardziej szczegółowo. Nie będę brał pod uwagę innych interpretacji i nauczań oprócz tych trzech, choć istnieją, bo nie sądzę, by były one fundamentalne, uważam zaś, że niektóre wypaczają Pismo Święte.
Z Księgi Daniela możemy wywnioskować, że okres wielkiego ucisku, lub inaczej " tydzień " antychrysta, to okres siedmiu lat. Mówią o tym słowa: " I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia. " (Daniela 9:27).
Interpretując ten werset chciałbym podkreślić to, że antychryst zawrze sojusz z narodem Izraela (i nie tylko) na okres " jednego tygodnia ", czyli siedmiu lat, a w połowie tego okresu naruszy i zerwie to przymierze; jednocześnie ustanowi obraz obrzydliwości, co sprawi, że świątynia zostanie spustoszona. W ostatnim rozdziale Księgi Daniela czytamy: "Od czasu zniesienia stałej ofiary codziennej i postawienia obrzydliwości spustoszenia upłynie tysiąc dwieście dziewięćdziesiąt dni. " (Daniela 12:11). Jednym słowem, od połowy siedmioletniego okresu, kiedy przymierze zostanie zerwane, do jego końca minie tysiąc dwieście dziewięćdziesiąt dni, to jest trzy i pół roku. Tak więc, jeśli połowa tego okresu będzie trwać trzy i pół roku, więc cały " tydzień " to siedem lat.
Jest także inny werset, który potwierdza powyższe: " I będzie mówił zuchwałe słowa przeciwko Najwyższemu, będzie męczył Świętych Najwyższego, będzie zamyślał odmienić czasy i zakon; i będą wydani w jego moc aż do czasu i dwóch czasów i pół czasu." (Daniela 7:25). Tutaj widzimy, że antychryst działając przeciwko Bogu, próbuje zmienić czas i zasady obchodzenia świąt, a także prawo, że czyni to z sukcesem, aż do czasu i dwóch czasów i pół czasu.
Zauważmy ponownie, że od czasu naruszenia sojuszu i naruszenia prawa minie trzy i pół roku. W tym wersecie ten okres jest liczony w następujący sposób: " czas " - jeden rok ", " czasy " - dwa lata ", " pół czasu " - czyli pół roku, w sumie mamy trzy i pół roku. Z tego wynika, że " jeden tydzień " jest siedmioletnim okresem ucisku na Ziemi. Z teologicznego punktu widzenia okres ten jest podzielony na dwie części: część pierwsza, czyli pierwsze trzy i pół roku to okres ucisku, a druga część, czyli ostatnie trzy i pół roku, zwany jest Okresem Wielkiego Ucisku.
Są trzy punkty widzenia (lub nauki), które odnoszą się do momentu pochwycenia Kościoła. I tak, są ludzie:
- którzy uważają, że pochwycenie Kościoła nastąpi przed okresem siedmioletniego ucisku.
- którzy sądzą, że pochwycenie Kościoła nastąpi w połowie tego siedmioletniego okresu.
- którzy są przekonani, że pochwycenie Kościoła nastąpi przy końcu siedmioletniego okresu ucisku.
Innymi słowy, zakładają, że przyjście Jezusa Chrystusa po Oblubienicę nastąpi zarówno na początku okresu siedmiu lat ucisku, lub w środku, lub na końcu w zależności od przekonań, które posiadają.
Myślę, że te trzy punkty widzenia nie naruszają podstawowych doktryn biblijnych i różnica w spojrzeniu jest inna tylko dlatego, że Pismo Święte nie do końca jasno i wyraźnie odsłania, kiedy nastąpi pochwycenie Kościoła w przeciągu tych siedmiu lat.